bettysvarld

Tvättstuga

2009-11-25 @ 09:35:02

Good morning! Idag har jag varit uppe med tuppen. Skjutsade min kära make till jobbet strax före kl 6. Nu har jag tvättstuga sedan kl 7. Glömde bort mitt inbokade tvättpass i måndags men igår kväll när jag gick ner till tvättstugan så var dagens första tid ledig så då bokade jag den. Tvätthögen är enorm! Jag fattar inte hur det går till, tycker att vi har så ont om kläder men tydligen inte.

Idag är det löning för Mattias, så nu är räkningarna betalda, inte så kul men det känns ändå skönt att ha det gjort. Jag hade planerat att åka till Bergsåker idag å bli vaccinerad men det finns tydligen vaccin för tillfället. Skulle ha gjort det förra veckan egentligen men pga av olika anledningar så blev det inte av. Jag får hålla koll på lvns sida under dagen om det skulle komma in mer vaccin.

Igår när jag och Mattias for till Ica Maxi en sväng så såg vi att det var tänt och en massa folk inne på Brandworld. Blev lite nyfiken så jag googlade lite när jag kom hem och fick då fram att dom ska öppna i slutet av denna månad! Perfekt! Då ska jag passa på att inhandla nya gympakläder till barnen. Kanske blir det en ny mysig hoodie till mig själv? Mattias skulle dessutom behöva ett par nya adidas sneakers.

Nu är det strax dags att bege sig ner till tvättstugan igen, såg att tangotanten var ute å smög i trappen förut, hoppas jag slipper få besök av henne nere i tvättis. Det är nästan så att jag tycker att hon är lite creepy...när jag var liten så var jag rädd för gamla tanter (emil var oxå det) jag är inte så förtjust i dom nu heller. Det finns en tant dock som jag älskar å garanterat inte är rädd för å det är min gulliga farmor!

Nu får ni ha en bra dag, det ska jag ha!

kram

betty

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback